TemaLO-advokatene

Dame i bokhandel som smiler mens hun holder en bok.
LO-advokatene arbeider med arbeidsrettslige spørsmål for medlemmene i LO-forbundene

LO-advokatene

LO-advokatene fører saker for retten og rådgir LO og LOs medlemmer i juridiske spørsmål. På denne siden vil vi skrive om de sakene vi arbeider med og andre arbeidsrettslige spørsmål.

Fakta om LO-advokatene

LOs juridiske avdeling er Norges største juridiske fagmiljø i arbeidsrett med 48 ansatte, hvorav 30 advokater som er spesialister i arbeidsrettslige spørsmål og konflikthåndtering. Avdelingen  er prosesskontor for LOs forbund og tilbyr tjenester i alle saker som helt eller delvis har tilknytning til arbeidslivet, slik som individuelle og kollektive tvistesaker, pensjon, EU/EØS rett, trygd og erstatning, mv. Avdelingen tilbyr også rettslig bistand til medlemmer i LO som er selvstendig næringsdrivende, bl.a. innenfor kontrakts/avtalerett, selskapsrett, opphavsrett mv.

LO-advokatene fører saker for alle norske domstoler, EFTA-domstolen, Den Europeiske Menneskerettsdomstol og internasjonale klageorganer.

Nyheter fra LO-advokatene

LO-advokatene på Facebook

Offentlig gruppe ·
Bli medlem av gruppen
LO-advokatene skriver en blogg om nye dommer og regler innen arbeidsrett. Bli med i denne gruppen hvis du vil ha informasjon om nye blogg-innlegg direkte i FB-feeden din.