LO-advokatene

TemaLO-advokatene

Grafikk med LO-logo.

LO-advokatene

LO-advokatene fører saker for retten og rådgir LO og LOs medlemmer i juridiske spørsmål. På denne siden vil vi skrive om de sakene vi arbeider med og andre arbeidsrettslige spørsmål.

Fakta om LO-advokatene

Følg LO-advokatenes gruppe på Facebook. Be om å bli medlem, og få informasjon om nye innlegg direkte i din egen FB-feed.

LOs juridiske avdeling er Norges største juridiske fagmiljø i arbeidsrett med 48 ansatte, hvorav 30 advokater som er spesialister i arbeidsrettslige spørsmål og konflikthåndtering. Avdelingen  er prosesskontor for LOs forbund og tilbyr tjenester i alle saker som helt eller delvis har tilknytning til arbeidslivet, slik som individuelle og kollektive tvistesaker, pensjon, EU/EØS rett, trygd og erstatning, mv. Avdelingen tilbyr også rettslig bistand til medlemmer i LO som er selvstendig næringsdrivende, bl.a. innenfor kontrakts/avtalerett, selskapsrett, opphavsrett mv.

LO-advokatene fører saker for alle norske domstoler, EFTA-domstolen, Den Europeiske Menneskerettsdomstol og internasjonale klageorganer.

Nyheter fra LO-advokatene