LO på fire hjul i valgkampen

Peggy Hessen Følsvik sammen med fire mennesker utenfor LO-bussen i Bærum. Foto.
Foto: André Nerheim/LO. LO-bussen stoppet blant annet i "Vippestaten" Bærum. Der ble vi tatt godt imot av den beste og blideste ordførerkandidaten i bygda, Thilde Marie Børsum.

LO på fire hjul i valgkampen

Fra Stord til Rana. I år tar LO buss i valgkampen. Målet er å engasjere LO-medlemmene til å stemme.

Valg 2023

I over to uker skal LOs valgbuss rulle land og strand rundt. Fra øst til vest og nord til sør. Underveis skal vi møte medlemmer og tillitsvalgte. Det er første gang LO satser på bussturne i en valgkamp. Bussen skal bidra til å skape engasjement rundt omkring i landet.

- Over en million LO-medlemmer skal stemme, og dermed bestemme hvilket parti som skal levere velferd og gode tjenester i kommunen der de bor. Nesten halvparten av disse jobber i kommune eller fylke og stemmer dermed på hvem som blir deres arbeidsgiver. Derfor er det viktig for LO å engasjere seg i valgkampen, sier LO-leder Peggy Hessen Følsvik.

LOs viktigste oppgave i valgkampen er å synliggjøre forskjellene mellom de politiske partiene og hvilke konsekvenser de ulike alternativene vil få for folk.

Dette er reiseruten:

• 2. august: Oslo
  • 3. august: Utøya
  • 4. august: Notodden
  • 5. august: Telemark
  • 7. august: Fredrikstad, Sarpsborg
  • 8. august: Lillestrøm, Ullensaker, Gjøvik
  • 9. august: Lillehammer, Nord-Fron, Oppdal
  • 10. august: Orkland, Trondheim
  • 12. august: Steinkjer
  • 14. august: Vefsn, Rana
  • 17. august: Stord, Haugesund.