LO Selvstendig

TemaLO Selvstendig

contrastwerkstatt/AdobeStock

Velkommen til LO Selvstendig

Selvstendig, men ikke alene. LO Selvstendig tilbyr økt trygghet gjennom gode medlemsfordeler og nyttige verktøy for deg.

Antallet selvstendige øker i deler av arbeidslivet. En konsekvens kan være at en stor gruppe står utenfor de trygge organiserte rammene. Som medlem i et fagforbund står du ikke alene. LO Selvstendig er et samarbeid mellom LO-forbund som organiserer frilansere og selvstendig næringsdrivende.

Gjennom gode medlemsfordeler, kurs og nyttige verktøyer vil LO Selvstendig ta vare på dine interesser og tilby en ekstra trygghet i hverdagen. LO arbeider med å finne gode svar på utfordringer som møter frilansere og selvstendige. Pandemien har tydeliggjort viktigheten av dette arbeidet.

Juridisk bistand

Fri rettshjelp til medlemmer som er selvstendig næringsdrivende.

Eksempler på hva du kan få hjelp til:

Avtale- og kontraktsrett
Opphavs– og varemerkerett og forsikringsrettslige spørsmål.
Du kan også få bistand i trygderettslige spørsmål. Herunder ytelser fra NAV som fastsettelse av sykepenger, svangerskap– og foreldrepenger.

Les mer om juridisk bistand

Ansvars- og ulykkesforsikring

For deg som er selvstendig næringsdrivende kan du også kjøpe rabattert ansvars- og ulykkesforsikring med gode dekninger hos vår samarbeidspartner SpareBank 1.

Les mer om ansvarsforsikring

Regnskapstjenester

I en travel arbeidshverdag kan det være krevende å holde orden på regnskapet. Derfor tilbyr vi regnskapstjenester tilpasset dine behov, enten du trenger lite eller mye hjelp. SpareBank 1 Regnskapshuset SMN hjelper deg i gang med et enkelt og fleksibelt regnskapsprogram. I tillegg kan du få veiledning av en regnskapsfører.

Les mer om regnskapstjenester

Nyheter LO Selvstendig