Lansering av Kraftløftet Vestland

Den 23.oktober fra kl. 11:30 til kl. 15:00, Viken Møtesenter, Solheimsgaten 7c i Bergen

Lansering av Kraftløftet Vestland

LO og NHO inviterer til lansering av Kraftløftet Vestland 23. oktober.

Kraftløftet er et prosjekt som er igangsatt av NHO, LO, Olje- og energidepartementet i samarbeid med Statsforvalteren og KS. Målet er å sikre tilstrekkelig tilgang til fornybar kraft for å kunne lykkes med den store omstillingen av Norge. Vestland er Norges største produsent av kraft, det største eksportfylket, men også det største utslippsfylket. Vi trenger å kutte utslipp raskt, beholde konkurransekraft og arbeidsplasser og sikre muligheten til å bygge nye bærekraftige forretningsområder i tiden som kommer. Da trengs det kraft. Kraftløftet fokuserer på økt kraftutbygging, bedre kraftnett og energieffektivisering, men løfter også barrierer og dilemmaer.

Meld deg på her. Påmeldingsfrist 19.oktober 2023.

Den 23.oktober lanseres delrapporten for Vestland. Dette er en rapport som både produsenter og forbrukere av kraft i vår region har vært med å gi innspill på for å kunne gi et godt felles bilde og mobilisere til handlekraft. Kraftløftet er et prosjekt som vil pågå frem til 2030 med årlige gjennomganger og justeringer underveis.

Kraftløftet Vestland

• Lunsj
  • Åpning
  • Vestland som kraftsentrum
  • Kraftløftet Vestland
  • Energieffektivisering Vestlan
  • Nettstatus Vestland
  • Bedriftscase

Panelsamtale - Hvordan mobilisere til økt kraftproduksjon og energieffektivisering? Hvilke dilemma støter vi på?

Vel Møtt!