Se Sulis sammen med oss

Promobilde for filmen Sulis 1907

Se Sulis sammen med oss

Vi oppfordrer alle til å se denne viktige filmen! Den har premiere på en rekke kinoer i hele Vestfold og Telemark i kveld, og vises i hele høstferien. Hvis dere orker å vente helt til 18. oktober, kan dere se filmen sammen med oss på Filmsenteret Charlie i Porsgrunn kl 1200. Vi inviterer til pølselunsj på LO-kontoret kl. 11.00, også går vi i samlet tropp til nabobygget.

"Sulis 1907" er en storslagen og spennende film og lærer oss om en viktig del av norsk arbeiderhistorie. Regissør Nils Gaup har kalt filmen en "anti-Trump film" og mener den har paralleller til vår tid, der felleskap og det å stå sammen for saker man tror på, agitasjonens kraft og likeverd er sentralt.

LO er stolt samarbeidspartner og har bidratt med både økonomi og til manus. LO-leder Peggy Hessen Følsvik har til og med en statistrolle. Sulis-foto-Lauris-Aizupietis_20220524_26[1].jpg

Hvis du vil være med på pølselunsj og/eller gratis kinoforestilling sender du en e-post til Ole-Henrik innen 16. oktober kl. 12.00.

Irene Bordier Haukedal

Regionleder