LO lederen på besøk i fylket

Fra Sandefjord lufthavn Torp

LO-lederen på besøk i fylket

Tirsdag forrige uke var LO-leder Peggy Hessen Følsvik på besøk hos oss i LO Vestfold og Telemark. Vi viste henne blant annet de gode eksemplene fra LOs serviceprosjekt på Herkules og Sandefjord lufthavn Torp og hun var innom FOs representantskap i Sandefjord.

Dagen startet med at LO-lederen besøkte Industriuka i Grenland. Etter det reiste Peggy Hessen Følsvik videre til LO kontoret i Porsgrunn der hun var med på en innspilling av Kameratpraten. Vi spiste lunsj hos våre gode naboer i Kirkens Bymisjon før turen gikk ut til medlemmene i fylket.

Første stopp var Herkules i Skien, der LOs serviceprosjekt har bidratt til mange nye medlemmer og tariffavtaler gjennom de siste årene. I 2022 fikk prosjektet 5 nye avtaler på Herkules.
Vi besøkte Elkjøp, Ark, Prinsess og Vic. Her fikk LO-lederen snakke med tillitsvalgte som villig fortalte om sin arbeidssituasjon som tillitsvalgte, hvilke utfordringer man stå opp i og hvorfor man ønsket å være organisert. Alle de vi snakket med var også opptatt av at årets lønnsoppgjør hadde vært godt.

Videre reiste vil til Scandic Park hotell i Sandefjord der LO-lederen overrasket Fellesorganisasjonens representantskap med et innlegg om valgkamp og viktigheten av å stå på for fortsatt rødgrønne kommuner og fylker etter høstens valg. FOs medlemmer ble begeistret!

Så avsluttet vi besøket med en tur på Sandefjord lufthavn Torp. Der traff vi to tillitsvalgte som er aktivt med i LOs serviceprosjekt. De kunne fortelle om de daglige utfordringene med å være tillitsvalgt på en flyplass. Vi fikk også en kort omvisning inne i terminalbygget.

LO Vestfold og Telemark takker Peggy for en hyggelig dag og tar gjerne i mot besøk igjen. Håper dette var en inspirerende og fin dag!