Nytt fra Gardermoen - oktober

Nytt fra Gardermoen - oktober

Da er oktober over, og det har vært mye aktivitet på LO-senteret på Gardermoen med fagbrevkurs, forberedelser til lokale forhandlinger, klubbmøter og styremøter med mer.

Gratulerer med tariffavtale hos Cutters

Fagforbundet Frisørenes fagforening har fått tariffavtale med Cutters på Oslo lufthavn. Vi var med Monika fra Frisørenes fagforening og leverte tariffkake til de ansatte på Cutters. LO-senterets ansatte titter innom Cutters på synlighetsrunder for å få alle ansatte til å organisere seg.

Vaffelonsdag

Onsdag 5.oktober var det vaffelonsdag med besøk av mange tillitsvalgte og representant fra Sparebank1. Mange gode samtaler på tvers av fagforeninger. Bli med på neste vaffelonsdag 2.november og bli kjent med andre tillitsvalgte. Har du spørsmål om bank og forsikringsfordelene i LOfavør så vil en representant fra Sparebank1 være til stede.

Synlighetsrunder

Det er gjennomført synlighetsrunder hver mandag i oktober, og det er gledelig at flere og flere tillitsvalgte deltar. Vi snakker med uorganiserte, organiserte og tillitsvalgte, svarer på spørsmål og organiserer ansatte til forbundene. Har du lyst til å delta neste gang så ta kontakt med oss.

Flyplassdag

Flyplassdagene er vanligvis siste onsdag i måneden, men denne gangen ble den gjennomført mandag 24.oktober. Vegard Engelund fra Fagforeningen for luftfart og reiseliv hadde med seg Jan Grenaker fra Sparebank1 som kunne svare på spørsmål om bank og forsikringsfordelene til både uorganiserte og organiserte, de organiserte 4 nye medlemmer på runden. Gratulerer. Vi hadde også med representanter fra HK-TRN og LO.

Assistent

Odd Mathias hadde høstferie fra skolen og valgte å være vår assistent denne uka. Tusen takk for hjelpen og hyggelig selskap :)