Om LO i Trøndelag

Om LO i Trøndelag

LOs regionkontor i Trøndelag er en del av LOs administrasjon, og får sine arbeidsoppgaver tildelt av LOs ledelse. Regionkontoret har koordineringsfunksjon i forhold til forbund og lokalorganisasjoner, og har aktiviteter som ivaretar dette.

LO i Trøndelag har omlag 96 000 medlemmer fordelt på 25 forbund. Det er 15 lokalorganisasjoner i fylket, som skal være med å bygge opp rundt den faglige og politiske aktiviteten lokalt.

LOs regionkontor i Trøndelag har kontorer både i Trondheim og på Steinkjer og er samlokalisert med mange forbund, foreninger og organisasjoner bla. Fellesforbundet, Handel og Kontor, Norsk Arbeidsmandsforbund, Norsk Folkehjelp, LO Stat og Arbeiderpartiet.

Det er seks ansatte ved kontoret; distriktssekretær Kristian Tangen, spesialrådgiver Kristine Svendsen, faglige ungdomssekretærer Amund Losen Moholdt og Malin Solheim Buan, organisasjonsmedarbeidere Tone A. Vorseth Graneggen og Randi Nessemo samt lærling i Kontor- og administrasjonsfaget Marte Aune, se informasjon i kontaktblokker.

LO-kontorene er åpene fra kl. 08.00 - 16.00 mandag - fredag (til kl. 15.30 fra 15. mai – 15. september).

Kontaktinformasjon:

• Telefon 23061000