Unge stemmer

Unge stemmer

Har du et brennende engasjement for hvordan vi skal utvikle Midt-Norge og er under 35 år? Da bør du sjekke ut Unge stemmer.

Sparebank 1, NHO Trøndelag og LO Trøndelag samarbeider om et nytt program for å løfte fram unge trønderske stemmer. Gjennom fem samlinger i Oslo, Brussel, Trondheim og Verdal fra september 2022 til mai 2023 vil deltakerne lære om mekanismene i den norske modellen, finans og næringsliv og hva som påvirker våre beslutninger og vår økonomi i samfunnet. Deltakerne skal få inspirasjon og perspektiver på lederskap, medietrening og gode tips til strategisk kommunikasjon samtidig som de etablerer et nettverk.

Det forventes at deltakerne involverer seg aktivt i programmet og har en ambisjon om å senere bruke erfaringen, innsikten og metodene som de får ved å delta. Programmet er lagt opp slik at deltakelse kan kombineres med jobb eller studier.

Kostnadene, inkludert reise, kost og losji dekkes av SpareBank 1 SMN sitt samfunnsutbytte. Det er en egenandel på kr 5.000,- (deltakere fra fagbevegelsen vil få støtte til å dekke denne utgiften). Etter søknad med frist 15. august blir 10 – 15 deltakere plukket ut.

Les mer om Unge stemmer og søk om deltakelse her