Rettferdig grønt skifte fra europeisk perspektiv

Rettferdig grønt skifte fra europeisk perspektiv

Tirsdag 3. mai kl. 18:00 - 19:30 holder vi et møte om det grønne skiftet fra europeisk perspektiv.

En rettferdig omstilling er en av de største utfordringer for samfunnet og fagforeninger i vår tid. Samtidig er det en internasjonal krise som krever at vi løfter blikket og finner internasjonale løsninger med våre venner på tvers av grenser

For å snakke med oss om det har vi fått med oss José Pérez Johansson fra Nordens Faglige Samorganisasjon og Joshua Seger fra IG Metall Darmstadt.

Ungdomsutvalget til LO Trøndelag har 13 stykk fra ungdomsutvalget til IG Metall Darmstadt som gjester 30.april - 7.mai, og sammen skal vi diskutere løsninger for et rettferdig grønt skiftet. Arrangementet er på engelsk

José Pérez Johansson er rådgiver hos Nordens Faglige Samorganisasjon (NFS). Han er prosjektleder for “The Road to a Carbon Free Society - A Nordic-German trade union cooperation” som formulerer en rekke policy forslag for en rettferdig omstilling til de nordiske land, Tyskland, EU, ILO og FN.

Joshua Seger er ungdomssekretær hos IG Metall Darmstadt, Tyskland. Til daglig jobber han med organisering av ungdommen i industrien i regionen Darmstadt bla. Opel, leverandørbedrifter som Continental og andre industribedrifter. Joshua sin masteroppgaven i sosiologi handlet om felles holdninger i industri- og klimaungdommen.

Tid: 3.mai, 18:00 - 19:30
Sted: Augusta Aasen, 4.etg. Folkets Hus Trondheim