1. mai i Trøndelag

Hovedparolen for årets 1. mai feiring

1. mai i Trøndelag

I år blir det digital markering av 1. mai over hele landet.

Sist oppdatert:

I en tid der tusener av arbeidstakere har blitt permitterte eller mistet jobben, samtidig som helsepersonell, renholdere, sjåfører og andre arbeider døgnet rundt for å holde hjulene i gang, er det viktigere enn på lenge å markere arbeidernes internasjonale kampdag.

LO sentralt vil markere 1. mai sammen med politiske samarbeidspartnere og forbund med en direkte sending fra et 1. mai-studio. Det vil bli taler og appeller, lokale innslag, arbeidersanger og andre kulturelle innslag. Sendingen starter kl. 11.00 og vil bli streamet direkte på LO Trøndealgs Facebook-side.

Til produksjonen er det ønskelig å vise fram trønderske fagforeningsfaner. Ta bilde eller en kort videosnutt av deres fane og send det til 1mai@lomedia.no innen 23. april. Fanen vil da bli vist fram for hele landet.

Det er også flere av LOs lokalorganisasjoner som har tatt initiativ til lokal digital markering av dagen. Ta kontakt med din lokale fagforening for mer informasjon.