Vellykket webinar om sosial boligpolitikk

Roger Heimli
Roger Heimli innleder om Sosial boligpolitikk

Vellykket webinar om sosial boligpolitikk

I LO Innlandet har vi bestemt oss for å ta med tillitsvalgte og medlemmer og sette dagsorden for samfunnsdebatten denne våren. Vi starter med tema "Sosial boligpolitikk".

Boligpolitikken i landet er viktig for å utjevne urimelige forskjeller. Både stat og kommune legger premisser for hvordan folk skal leve- med boligpolitikken i hånd. Et enormt ansvar, og dagens regjering gjøre det ikke enklere for folk.

I webinaret innledet nestleder i LO, Roger Heimli om sosial boligpolitikk. LOs fokus og problemstillinger presenteres godt og grundig, men også dillemmaer som er viktige å ha med videre.

I YouTube- videoen får du Roger Heimli sin innledning, samt spørsmålsrunden i etterkant. Deltakerne bidro med gode og velfunderte innspill som er verdt å ta en kikk på.

Et enormt publikumsengasjement tyder på at sosial boligpolitikk er et viktig tema for våre forbund. Vi tar innspillene med videre, og sender dem inn til relevante forum i LOs organisasjon. Vi vil også ta dem med når vi skal intervjue våre stortingskandidater. Medlemmer og tillitsvalgte fortjener svar fra de som skal bestemme.