Suksess med Serviceprosjektet

Suksess med serviceprosjektet

I 2022 har vi i Innlandet vært en del av LOs kampanje for organisering i servicesektoren sammen med Handel og Kontor Region Innlandet, Norsk Arbeidsmandsforbund avdeling 5, Fellesforbundet avd. 670 og Fagforbundet Innlandet. Nå har prosjektmedarbeideren gjort opp status for 1. halvår.

Det ble en litt tung start på året med restriksjoner og nedstenging, men det har ikke hindret en ivrig gjeng når man først kunne dra ut å snakke med ansatte i servicesektoren.

Etter første halvår kan vi konkludere med at oppsøkende virksomhet har en effekt, og det har resultert i netto 43 nye medlemmer på de 5 kjøpesentrene i perioden januar - juni 2022. Vi har hatt 17 aksjonsdager fordelt på 5 kjøpesentre i tillegg til å arrangere en kick-off for de som er med på prosjektet. Over 300 arbeidsplasser har blitt besøkt dette halvåret, i tillegg har det blitt sendt inn flere tariffavtalekrav.

I tillegg har AOF Innlandet startet opp gratis fagbrevkurs i salgsfaget på Hamar for HK-medlemmer, hvor mobiliseringen av deltakere ble gjort gjennom aksjonsdagene på kjøpesentrene.

I Innlandet er det CC Hamar, CC Gjøvik, CC Strandtorget og Amfi og Kremmertorget som har vært valgt ut i prosjektet, og det har vært lagt opp til månedtlige besøk på hvert senter.  Etter sommeren er kjøpesentrene på Elverum tatt ut av prosjektet, men vi vil fortsatt være minst månedtlig på CC Hamar, CC Gjøvik og CC Strandtorget!