Regional partner med historiens første VM i snøsport for parautøvere

Representanter fra LO og VM i snøsport for parautøvere
Fra venstre: Odd Erik Kokkin, Iver Erling Støen, Ola Keul, Eiliv Furuli

LO Innlandet er regional partner med historiens første VM i snøsport for parautøvere

12. januar 2022 åpnes historien første VM i snøsport for parautøvere, med forventet deltagelse fra 43 nasjoner. Som regional partner gleder vi oss til det største arrangementet her til lands for paraidretten siden Paralympics i 1994!

Signert avtale

LO Innlandet har inngått avtale, og er regional partner med Norges Skiforbund ved VM i Snøsport for parautøvere. Signering av avtalen ble gjort tidlig i januar, men arbeidet mot signering har gått lenge før dette. Det var planer om trivselspatrulje, næringslivsseminar og et stort LO- publikum. Akkurat de aktivitetene satte koronasituasjonen en effektiv stopper for.

Dette forrykker ikke vårt engasjement for VM i snøsport for parautøvere, det oppleves som desto mer viktig å stille opp som partner.

Regjeringen gjør det mulig

Selve VM i snøsport skal arrangeres med konkurranser som planlagt, og vi gleder oss!
I en situasjon der koronasmitten setter en stopper for mange arrangement, er vi veldig glad for at regjeringen finner løsninger for at dette arrangenentet kan avvikles. Utøverne skal få oppleve Lillehammer, Innlandet og Norge som det stedet der idrettslige prestasjoner verdsettes og arrangementene går som smurt. Selv uten et stort live- publikum.

Utdeling av materiell

Som regional partner, vil vi gjerne gi deltakerne og det frivillige mannskapet en vennlig oppmerksomhet. Vi stiller opp med sjokolade og håndvarmere, som en takk for den enorme innsatsen som legges ned av frivillige.

Følg NRKs sendinger

Vi fryder oss stort over idrettsprestasjonene som legges for dagen i dette VM. Alt skal sendes på NRK, og vi vet jo at vi kommer tett på hendelsene gjennom TV- skjermen.

NRKs sendeskjema for VM i snøsport for parautøvere