Sykelønn

Foto: Adobe Stock

Du skal ha lønn selv om du er syk

Vi vil at du skal få være hjemme fra jobben hvis du er syk. Uansett hvor mye du tjener eller hvor mange penger du har i banken.

Valg 2021

Mens høyresiden i norsk politikk stadig kommer med forslag som vil gjøre det dyrere for vanlige arbeidsfolk å bli syke, garanterer vi hard kamp for å sikre deg inntekten, uansett.

Det er mange grunner til at vi og politiske partier på arbeidsfolks side, verner om sykelønnsordningen. Den er inkluderende, og den sikrer tryggheten og inntekten til vanlige folk. Det er verdt å ta kampen for!

Den norske sykelønnsordningen har begrenset spredningen av viruset

Under pandemien har vår sykelønnsordning bidratt til mindre smitte. Folk som har følt seg syke har, uavhengig av deres økonomiske situasjon, kunnet være hjemme fra jobb. Sykelønna har gjort det enklere for alle å følge myndighetenes råd, og dermed også bidratt i det viktige arbeidet for å stoppe virusets hensynsløse vei gjennom samfunnet.

Gerilja-angrep! Det kan de stadige angrepene på det som ofte betegnes som «verdens beste sykelønnsordning» kalles. Angrepene kommer både fra innad i dagens regjering og fra regjeringspartiene på Stortinget. Og selv om retorikken og forslagstekster endres jevnlig, er budskapet like klart: et ønske om å svekke dagens sykelønn.

Bli med på laget for et mer rettferdig Norge. Nå er det arbeidsfolks tur.