Raymond Johansen ny leder av Norsk Folkehjelp

Oslo Arbeiderparti/ Linn J. Nygaard

Raymond Johansen ny leder i Norsk Folkehjelp

- Norsk Folkehjelp kunne knapt fått en bedre kvalifisert generalsekretær, sier LO-leder Peggy Hessen Følsvik.

Raymond Johansen er ansatt som ny generalsekretær i Norsk Folkehjelp.

- Jeg er glad for å kunne ønske Raymond Johansen velkommen som generalsekretær i Norsk Folkehjelp. Han er en av landets mest erfarne politikere og med ham vil Folkehjelpa få en strategisk, dyktig og visjonær leder, sier LO-leder Peggy Hessen Følsvik.

Hun mener at Norsk Folkehjelp knapt kunne fått en bedre kvalifisert generalsekretær. I tillegg til sin bakgrunn som byrådsleder i Oslo og partisekretær i Arbeiderpartiet, har han vært statssekretær i Utenriksdepartementet, generalsekretær i Flyktningehjelpen og avdelingsdirektør i Norad.

- Det er ikke mange som har like bred og relevant bakgrunn som Raymond Johansen. Han kjenner den humanitære sektoren, han kan utenrikspolitikk og ikke minst så har han føttene godt plantet i arbeiderbevegelsen. Det er viktig når man skal lede arbeiderbevegelsens egen hjelpeorganisasjon, sier LO-lederen.