Studistart suksess

Studenter er framtidas arbeidskraft!

LO-studentene sammen med forbunda har besøkt USN i Porsgrunn og Bakkenteigen

16. august var det omvsisning for nye studenter på USN i Porsgrunn. Da tok LO-studentene turen sammen med FO, Fagforbundet, Handel & Kontor og Industri & Energi.

Vi fikk møte mange spente studenter, som mange av dem ville bli medlem av LO!

Onsdag 17.8 tok vi turen til USN Bakkenteigen i Horten sammen med Handel og Kontor. Også der var studentene nysgjerrige på hva LO hadde å tilby dem som student.

Studenter er framtidas arbeidskraft og vi i LO er opptatt av å favne om alle som skal ut i arbeidslivet. Det er viktig å rekruttere tidlig, slik at studenter, lærlinger og elever kjenner til LO allerede før de er i jobb. På den måten vil de kunne bli kjent med sine rettigheter og plikter i arbeidslivet, og stå enda mer rustet som arbeidstaker.

Mange av studentene jobber også deltid ved siden av studiene, så mange av dem har hatt et møte med arbeidslivet og kunne trengt informasjon om plikter og rettigheter allerede før de begynte å studere.

For å bekjempe useriøse arbeidsplasser, trenger vi at framtidige arbeidstakere kjenner til Arbeidsmiljøloven. Det er netttopp derfor vi snakker med og rekrutterer studenter og lærlinger :-)