Siste stand i Vikersund

Siste stand for LO som hovedsponsor for hopplandslaget

Under VM i skiflyvning i Vikersund 11.-13. mars hadde LO sin siste stand som hovedsponsor for hopplandslaget. Da var det ekstra gøy at Marius Lindvik ble verdensmester og at Norge tok bronsen i laghopp. Nå er den totalt seks år lange avtalen med hopplandslaget snart historie og det har vært en suksesshistorie både for gutta og jentene på landslaget.

VM i Vikersund ble en folkefest på alle måter med strålende vær og gode prestasjoner av de norske hopperne.

LO sin stand med lykkehjul og fine premier var også en suksess og køene var lange hele helgen. På søndagen under lagkonkurransen var det sammenhengense kø i 6 timer hvor premiene raste ut med hoppluer, sjokolade, sitteunderlag, kaffekopper og reflekser.

På søndagen fikk vi besøk av sportssjef Clas Brede Bråthen og landslagssjef Alexander Stöckl som kunne skryte av at Norge hadde som eneste nasjon tatt medalje i alle mesterskap siden 2003. De var meget fornøyd med den støtten de hadde fått fra LO og ikke minst den suksessen man hadde hatt med kvinnelandslaget.

De fleste som liker hoppsporten er glade for at landslagstreneren ser ut til å forlenge avtalen ytterligere noen år. Nå er det bare å håpe at toppene i det internasjonale hoppforbundet innser at det er på tide å slippe jentene løs i Vikersund og andre skiflyvningsbakker. Jentene har bevist gang på gang at de behersker både små og store bakker.

Vi i LO syns det var kjempegøy å overvære barnehopprennet på søndagen hvor landslagstreneren stod med flagget og vinket når det var klart for de unge håpefulle og hoppe. Det er ikke tvil om at det gror bra i rekkene bak dagens stjerner så det blir spennende å se hvem av dem vi ser igjen i den store bakken i Vikersund om 15-20 år.