Samling for LOs lokalorganisasjoner

Samling for LOs lokalorganisasjoner

På tirsdag denne uken samlet LO Vestfold og Telemark alle lokalorganisasjonene på Quality Grand Hotell i Larvik. Vi snakket om fellesaktiviteter, sosiale medier, organisatoriske utfordringer og muligheter for mer samarbeid fremover.

På det nyoppussede Quality Grand Hotell i Larvik samlet vi nær 20 deltakere fra alle de 9 lokalorganisasjonene i fylket.

De saker som ble brukt tid på var blant annet LOs medlemssystem LOrgnett. Vi diskuterte hvordan vi best kan samarbeide for å få kontingentinngangen til å bli optimal, ansvarsfordeling og rolleavklaringer. Dette var saker LO Vestfold og Telemak hadde fått mange tilbakemeldinger på da vi deltok på årsmøtene i lokalorganisasjonene tidligere i år. Nå skal informasjonen flyte godt!

Vi snakket også om økonomi, hvordan gjennomføre aktivitet og det å søke penger fra bla. LO sentralt.

Etter en god lunsj, så snakket vi om Sosiale medier. Alle lokalorganisasjonene har en egen side på facebook, her må det være en lav terskel for å legge ut saker. Christine Rise fortalte med innlevelse og egne eksempler på hvordan man når flere ved bruk av bilder og tekst. Dette var stor interesse fra lokalorganisasjonene og vi vil nok se resultater i sosiale medier fremover.

I pausene kunne vi kose oss med softis og popcorn.

Som avslutning snakket vi om aktivitet i lokalorganisasjoenen. Det var mange planer ute og det ble også snakket om saker man kan samarbeide om. Lokalorganisasjoenen i fylket ønsker å fortsette samarbeidet i vårt lokale lederforum. Et av de politiske områdene man vil jobbe med er jernbane.

Helt til slutt snakket vi om den lange valgkampen.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider