PIT låner LO sine lokaler

PIT låner LO sine lokaler

Endelig er Teaterfestivalen i Porsgrunn tilbake 14.-18. juni. I år skal festivalen bruke LO i Vestfold og Telemark sine lokaler i Storgata 141 som base.

Det er mange som har savnet en fullskala teaterfestival i Porsgrunn igjen. I fjor var det en meget nedskalert festival uten brosteinsball og gate forestillinger. Enda verre var det i 2020 da hele festivalen måtte avlyses på grunn av pandemien.

Men i år i perioden 14.-18. juli er det full fart med både gateforestillinger, brosteinsball og en rekke forestillinger.

Nytt av året er at festivalen skal ha sin base i LO sine lokaler i Storgata 141 hvor festivalledelsen og kjøkkenet for de frivillige og artistene vil holde til. LO sponer gjennom dette festivalen og har i tillegg kjøpt 50 billetter til den store forestillingen Herøya 1943 som spilles på Sjøfartsmuseet.

Det ryktes at det fortsatt er noen billetter igjen til noen av forestillingene så her er det bare å løpe for å kjøpe.

Harald Olsen

Regionnestleder