Nå er vi klare for LO Kongress

Nå er vi klare for LO Kongress

Fra mandag 30. mai til 3. juni arrangeres LOs 35. ordinære Kongress. Da vil vi på regionkontoret være tilstede på Oslo Kongressenter. Vi vil være tilgengelige på telefon og e-post den uken. Du kan følge kongressen på nett og vi oppdaterer vår facebookside med informasjon om blant annet når våre folk skal tale. Følg med!

Her kan du følge LO Kongressen på nett gjennom uken.

Vi på regionkontoret skal oppdatere dere med informasjon på vår facebookside! Her legger vi blant annet ut informasjon om når våre representanter skal på talerstolen ol. Følg LO Vestfold og Telemark på facebook her.

Kongressen er LOs øverste organ. Alle forbundene er representert, og delegatene bestemmer hvordan organisasjonen skal utvikles, hva pengene fra kontingentene skal brukes til og på hvilke områder LO skal satse politisk. Kongressen velger dessuten hvem som skal lede LO.

Denne gangen har det gått fem år siden sist Kongress, ellers arrangeres LO Kongressen hvert fjerde år. Men på grunn av pandemi ble den utsatt ett år. Vi gleder oss til uka i Oslo!

Alle de ansatte på LOs regionkontor skal ha egne arbeidsoppgaver under LO Kongressen.

Annen informasjon om LO Kongressen kan leses her.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider