Møte i Medbyggerne 18. februar

Møte i Medbyggerne 18. februar

Førstkommende fredag er det møte i Medbyggerne i NHO sine lokaler i Porsgrunn. Der skal man drøfte aktiviteter utover våren. Det første man bør merke seg er leverandørseminaret i byggebransjen  som skal være i Ælvespeilet 30. mars.

Endelig kan vi ha fysisk møte i Medbyggerne igjen etter at LO tok over ledelsen av organisasjonen i fjor høst. I disse dager jobbes det med hvordan vi skal gå fra å være et prosjekt for å bekjempe et useriøst arbeidsliv innen byggebransjen til å bli en permanent organisasjon.

Årets første møte i styringsgruppen blir avholdt i NHO sine lokaler i Powerhouse i Porsgrunn. I samarbeid med Bamble, Porsgrunn og Skien kommune inviterer kommuner og lokalt næringsliv til informasjon og dialog.
Leverandørseminaret avholdes 30.mars på Ælvespeilet i Porsgrunn hvor blant annet ny Medbygger-applikasjon blir lansert.

Medbyggerne videregående opplæring
Pilot på Re Videregående skole hvor Medbyggerne har blitt integrert inn i praktisk undervisning, er utviklet videre i samarbeid med Skogmo Videregående skole i Skien. Eget reklamemateriell og relevante hjelpemidler er utviklet av Medbyggerne og benyttes i undervisningen. Ressurser fra samarbeidspartnerne (politiet, Skatteetaten, Arbeidstilsynet, partnerne i arbeidslivet og håndverksbransjen) deltar også, i tillegg til unge rollemodeller som lærlinger, unge fagarbeidere og ingeniører. Oppstart med alternativt opplegg på Skogmo og Revideregående skoler blir gjennomført i uke 12.

Les vårt nyhetsbrev her: Medbyggerne nyhetsbrev