Medbyggeren

Ny styreleder i Medbyggerne

Regionnestleder i LO Vestfold og Telemark Harald Olsen er valgt til ny styreleder av A-krim prosjektet Medbyggerne for en periode på 2 år.

Medbyggerne som jobber aktivt for å begrense arbeidsdlivskriminialitet i Vestfold og Telemark har vedtatt ny organisasjonsform. Dette er et unikt samarbeid og det eneste i landet hvor statsforvalteren, statsetatene, fylkekommunen, kommunene og partene i arbeidslivet jobber sammen for å bekjempe arbeidslivskriminaliteten.

Tidligere var dette et prosjekt som først ble ledet  av fylkesmannen i Vestfold og sist nå har vært ledet av skatteetaten. Etter å ha vært et prosjekt i snart 7 år har man nå vedtatt en mer permanent driftsform hvor det er partene i arbeidslivet (LO/NHO) som bytter på å være styreledere.

I starten var dette et prosjekt som ble etablert i gamle Vestfold fylkeskommune og senere utvidet til Telemark også. Tanken er at man på sikt skal kunne rulle dette ut i hele landet.

Via denne linken kan du lese mer om Medbyggerne:  https://medbyggerne.no/

Styreleder Harald Olsen LO Vestfold og Telemark