Lytt til LO-radioens sending 29. januar

Lytt til LO-radioens sending 29. januar

LO-radioen hadde denne lørdagen en innholdsrik sending. Vi snakket om Regjeringens arbeid med en ny Norgesmodell, vi minnes tidligere redaktør Jan Erik Andersen, fikk en god økonomisk rapport og vi snakket om Cort Adlers 400 års jubileum.

Hør sendingen her.

Sendingen startet med arbeidet med den nye Norgesmodellen som er i gang. Regjeringen leverer på sine lovnader om opprydning i arbeidslivet. Vi snakker med LO Vestfold og Telemarks regionnestleder Harald Olsen og hadde en samtale med leder i Fellesforbundet avd. 8 Roald Stykket om tema.

Så minnes vi LO-radioens tidligere redaktør Jan Erik Andersen. Vi hadde med tidligere programledere og fagforeningsmenn; Frank Roy Larsen, Jan Grini og Isak Siljan.

En grundig økonimiskrapport med konsernsjef i Sparebank 1 Sør-Øst;  Per Halvorsen. Her snakker vi om verdensøkonomien, utfordringene i Storbritannia og vår norske økonomi.

I 2022 er det Cort Adlers 400-år jubileum. Det skal feires med blant annet musikk. Nyskrevet musikk var tema i dag. Vi snakket med Stein Haugland fra Brevik Musikkorps og deltaker i jubileumskomiteen for Cort Adler. Deretter snakket vi med dirigent Sigurd Skramset i Brevik musikkorps og komponist Øyvind Strand. Sammen snakket vi om de to nyskrevne musikalske verkene som er bestilt. Sparebank-stiftelsen har støttet dette.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider