Lytt til LO-radioen fra 24. september

Lytt til LO-radioen fra 24. september

Denne lørdagen hadde vi en innholdsrik sending av LO-radioen. Vi snakket med blant annet leder i AUF Astrid Hoem, ny fylkessekretær i AUF i Vestfold og Telemark Oda Hovda Angelsen, samt Kameratpraten med Arnfinn Hansen leder i LOs ungdomsutvalg i Vestfold og Telemark. har du ikke hørt? Klikk deg videre.

Her kan du høre LO-radioen fra 24. september.

Vi startet sendingen med en prat om AUFs landsmøte, hvilke saker de skal behandle og hva AUFerne som deltar på landsmøtet får oppleve 13. - 16. oktober i Oslo. Med oss på telefon hadde vi leder i AUF Astrid Hoem.

En som også skal på landsmøtet i AUF er nyansatt fylkessekretær i AUF i Vestfold og Telemark Oda Hovda Angelsen. Vi tok en prat med henne. Denne gangen skal hun være der som ansatt og hjelpe delegatene gjennom landsmøtet. Viktige saker skal diskuteres som blant annet et Internasjonaltprogram og et Velferdsstatsprogram. Hør på sendingen for å få vite mer!

Så snakket vi med Martine Øverland, LOs Ungdomssekretær i Vestfold og Telemark, om studentrekrutering og viktigheten av å være LO-medlem også som student. Sist uke rekrutterte dem nær 30 nye studentmedlemmer og de vil forsette med dette.

Vi fikk ett gjenhør med intervjuet LO-radioen gjorde med Linn Stalsberg om hennes bok «Det er nok nå».

Vi hørte også en prat LO-radioen hadde med Johnny Skogsrød, leder i LO Grenland, om Hanes feriekoloni.

Til slutt i sendingen fikk vi en rykende fersk Kameratprat med Arnfinn Hansen, leder av LOs ungdomsutvalg i Vestfold og Telemark.

Har du tema til sendingen? Send oss en e-post.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider