Lytt til LO-radioen fra 12. november

Lytt til LO-radioen fra 12. november

Vi snakket om mange spennende tema også i denne sendingen. Den pågående barnehagestreiken var tema og vi snakket med blant annet streikeleder i Fagforbundet Skien-Siljan. Vil du lytte? Klikk videre.

Lytt her.

Vi startet sendingen med en prat med Gitte Storhaug, streikeleder Fagforbundet Skien-Siljan, tema var: Streik i private barnehager og deres fakkeltog sist uke. Vi fortsatte med en samtale med Johnny Skogsrød, leder LO i Grenland om streiken. LO i Grenland og LO i Vestfold og Telemark besøkte streikende barnehageansatte sist uke og heiet på dem i kampen for en anstening pensjon.

Så hadde vi en god samtale om LOs Serviceprosjekt, hva det er og planene fremover, vi hadde en samtale med Heidi Elise Eikeland og Ole-Henrik Olsen i LO Vestfold og Telemark.

Vi hadde en samtale med Kristine Amundsen, Ungdomstillitsvalgt i FO Vestfold og Telemark om hvorfor engasjere seg i fagforeningsarbeid ol.

Så var det tid for en prat om LOs lærlingpatrulje, vi snakket med Kjell Martin Andersen, Ungdomstillitsvalgt i Fellesforbundet, som var med hele uka.

Kristine Akselsen, ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet og Tiril Fagerli, i NNN om deltakelse i LO sin lærlingpatrulje.

Tilslutt snakket vi med Geir Myklebust om hva AOF kan tilby LO medlemmene.

Programledere: Erlend Andresen og Ole-Henrik Olsen, tekniker: Marlon Philip.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider