LOs Ungdomsutvalg og Sommerpatrulje

LOs Ungdomsutvalg og Sommerpatrulje

Nytt år og nye muligheter for LOs Ungdomsvalg - her er litt info om ting som kommer

LOs Ungdomsutvalg er LOs regionale ungdomsråd som jobber med ting som LOs sommerpatrulje, Lærlingpatruljen, Studentaktiviteter og alle ungdomspolitske og fagligpolitiske saker som omhandler unge voksne i og utenfor arbeidslivet. Her sitter valgte representanter fra mange forbund og vi trenger stadig flere engasjerte medlemmer så om du er nyskjerrig på vårt arbeid ta gjerne kontakt med ditt forbund eller en av oss på regionskontoret!

LOs ungdomsutvalg skal gjennomføre sitt årsmøte 17. februar og skal der behandle blandt annet årshjulet - har du aktivitere som du mener vi burde ha fokus på send de gjerne til christine.rise@lo.no.

Men en av de tingene som allerede er bestemt er datoen for LOs Sommerpatrulje som skal gjennomføres i uke 27 i 2021. LOs Sommerpatrulje er et lavterskeltilbud til unge i arbeidslivet, vi reiser rundt på arbeidsplasser og snakker med ungdom hvordan de har det på arbeidsplassen, snakker om hva det vil si å være organisert og hjelper de med eventuelle problemer de måtte ha i sitt første møte med arbeidslivet. Her trenger vi som vanlig "alle mann på dekk" så snakk gjerne med ditt forbund om muligheten for å delta på årets patrulje, eller send oss et tips om en plass vi burde besøke.

LOs ungdomsutvalg håper på et bedre 2021 hvor vi får reist rundt og truffet medlemmer på bedrifter og skoler, vi håper på å få kommet bedre i gang med vårt studentarbeid og ikke minst vært med på å sørge for at ungdom og unge voksne organiserer seg og er med på laget!