Hovedutvalg for næring og reiseliv - møte i Horten

Hovedutvalg for næring og reiseliv - møte i Horten

Regionleder Irene Bordier Haukedal fikk gleden av å lede årets siste møte i hovedutvalg for næring og reiseliv (HNR). Det er viktig for LO å ha oversikt og god kjennskap til næringslivet i hele fylket, og deltakelsen i hovedutvalget gir en unik mulighet for kompetansepåfyll.

HNR gjennomførte første møtedag på Universitetet i Sørøst-Norge (USN) campus Vestfold. Vi ble ønsket velkommen av ordfører i Horten Are Karlsen, og han pekte på USNs virksomhet på Bakkenteigen og Kongsberg Gruppens samling i nytt bygg i Horten Industripark som noe av det viktigste som skjer i Horten nå.

HNR fikk faglig påfyll på en rekke områder: teknologi-industriens betydning for Horten, teknologitriangelet Porsgrunn-Kongsberg-Horten i samarbeid med USN og fagskolene, klyngen Electronic Coast, regionalt forkningsfond, kompetansebehov i Vestfold og Telemark, Invest in Vestfold og Telemark.

Fra møtelokalene på USN gikk veien videre til Sjømilitære Samfund på Karljohansvern i Horten. Sjømilitære Samfund er en forening, stiftet i Stavern i 1835. Da marinens hovedbase ble flyttet til Karljohansvern i Horten, flyttet foreningen med. Her fikk vi både overnatte og ha møte i flotte, ærverdige lokaler. En flott kombinasjon av å oppleve både næring og reiseliv.

Mer om Hotell Sjømilitære Samfund kan leses her.

Irene Bordier Haukedal

Regionleder