Godt gjennomført LOfavørkurs

Godt gjennomført LOfavørkurs

I helgen gjennomførte LOfavørkomiteen i Vestfold og Telemark et kurs på Quality Skjærgården hotell i Langesund. 35 aktive deltakere fikk høre om viktigheten av LOfavørfordelene, LOfavøradvokatforsikring, Bank- og forsikringsfordeler, ferie- og fritidsfordeler samt pensjon og hverdagsøkonomi. Kjenner du til fordelene dine?

Klikk her for å lese om LOfavør-fordelene

På kurset var det deltakere fra mange av LOs forbund, noen tillitsvalgte og noen medlemmer med ekstra interesse for LOfavør.

Kurset startet med innledning av Aud Helen Wernberg Øyen i LOfavøradministrasjonen som snakket om viktigheten av gode medlemsfordeler. LOfavør skal gi trygghet i hverdagen og sikre lojale medlemmer.

LOfavøradvokatforsikrig ble presentert av Help advokatene. Mange tenker ikke på at de trenger en advokat, men gjennom forsikringen så kan du få rådgivning, hjelp til juridiske dokumenter og selvfølgelig en advokat som hjelper til gjennom rettsystemet. En virkelig god forsikring som er kollektiv for mange av LOs forbund, men kan kjøpes individuelt for andre. Sjekk ut fordelen her.

Så snakket vi om LOfavørfordelene som Sparebank1 Sørøst-Norge gir av bank og forsikringer. Her er det mange penger å spare og du vil få toppdekning når du bestiller forsikring gjennom LOfavør.

Ferie- og fritidsfordeler ble også presentert. Her er det penger å spare om man bruker LOfavørfordelene. Bestill eksempelvis hotell gjennom LOfavørs hjemmeside så kan du spare gode penger. Apollo er det nyeste tilskuddet inn i pakken! Ellers er det fordel på Bø Sommarland, Tusenfryd, Hertz, Riksteateret, Det Norske Teater og Hurtigruten.  Sjekk ut mer her.

Hverdagsøkonomi er viktig tema som ble snakket om på kurset. Kanskje vi må få det litt «kjipere» nå, men må det egentlig være slik? Be om en rådgivningssamtale i banken. Her har Sparebank1 Sørøst-Norge over 80 dedikerte rådgivere.

Tilslutt i kurset så gjennomførte vi gruppearbeid der deltakerne kunne komme med innspill om hva de trenger av eget forbund, LO eller banken til å kunne fremme LOfavør på egen arbeidsplass. Andre fordeler som kan tas inn i LOfavørpakken og hva som er bra med LOfavørfordelene. En aktiv økt der LOfavørkomiteen i Vestfold og Telemark fikk tilbake mange innspill til videre arbeid.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider