Fagbrevutdeling i Skien

Fagbrevutdeling i Skien

Da har alle som har tatt fagbrev, svennebrev eller kompetansebevis i Vestfold og Telemark i 2023 blitt behørig feira. Siste arrangement for denne gang var festkvelden i Ibsenhuset med rundt 300 stolte fagfolk som mottok det synlige beviset. Fylkesordfører i nye Telemark Sven Tore Løkslid fremhevet at dette er et av årets gjeveste oppdrag, og han var fornøyd med å NHO-Kristin og LO-Irene på hver sin side. Alle tre korrekt antrukket i bunad for anledningen.

I tillegg til alle fagbrev, svennebrev og kompetansebevis, ble det også delt ut priser.

Grenland Bilservice AS mottok prisen som årets lærebedrift i Telemark 2023. Bedriften er merkeforhandler for Skoda i Telemark, og er en liten bedrift hvor alle stiller opp og er involvert i opplæring av lærlinger. Faglig leder er medlem i prøvenemnda for bilfaget lette kjøretøy. Bedriften har nå 4 lærlinger i bilfaget lette kjøretøy, dataelektroniker og reservedelsfaget. To av lærlingene er kvinner. Prisen ble delt ut NHOs regiondirektør Kristin Saga og mottatt av daglig leder Erik Christian Wang og servicesjef Kim Harry Pedersen. IMG_1665.jpg

Årets lærling ble Michael Eichner ansatt som lærling i Bø Installasjon og leid ut til datterselskapet ServicePartner på Notodden i hele lærlingperioden. Han fikk veldig skryt for ryddighet, faglig dyktighet og for å sette standarden for øvrige kollegaer. Selv etter fagprøven ryddet han slik at det var mer ryddig og rent enn da han kom.

Regionleder Irene er leder av yrkesopplæringsnemnda og fikk gleden av å dele ut fagbrev til både sin nevø og en god korpskamerat.IMG_1682.jpg

Og nok en gang fikk lærlingene som hadde laget blomsterdekorasjonene stor applaus. Bilde 3.jpg

Irene Bordier Haukedal

Regionleder