Dyrskun 2022

Dyrskun 2022

Etter 2 år med pandemi var det endelig klart for Dyrskun i Seljord igjen. For første gang ble det avholdt en konferanse hvor en del av programmet var en duell mellom landbruksminister Sandra Borch og Sylvi Listhaug. Det var 89 500 besøkende i løpet av de tre dagene.

Det var stor spenning da dørene endelig ble åpnet for årets Dyrsku i Seljord etter to år uten på grunn av pandemien. Ville folk komme som før og er det duket for ny rekord var spørsmålene mange stilte før dørene åpnet. Men rekorden ble stående også etter årets gjenåpning.

LO hadde som vanlig en stor stand mitt i hovedgaten hvor alle går forbi. Mange stoppet opp for å delta i quisen eller å slå av en prat med kaffe og vafler.  Det ble også delt ut store mengder T-skjorter, vester, jakker, bøker og andre LO effekter på standen. Noen valgte også å melde seg inn under de tre dagene vi var der.

LO stand opå Dyrskun.jpg

På lørdagen var vi heldige og fikk besøk av Martin Kolberg på standen både til LO og Ap. Det var mange som benyttet anledningen til å slå av en prat og mange fikk tatt et bilde sammen med Martin. Martin syns det det var artig å være på Dyrskun for første gang og koste seg med å treffe gamle kjente fra partiet som Ingvild Vaggen Malvik fra Trøndelag som nå er bosatt i Oslo.

Martin kolberg på Dyrskun.jpg
Martin Kolberg

Dyrskun er jo norges største varemesse både i areal og omsetning. Man regner med at det blir omsatt for ca 500 millioner i løpet av helgen. Undertegnede bidro litt ved å kjøpe peisovn på Dyrskun. Et godt kjøp selv om den må hentes i Seljord.

Det er mange utstillere og en av de jeg møtte sammen med direktøren i NHO Vestfold og Telemark var direktøren for Straand Hotell i Vrådal som hadde en flott stand.

Vrådal hotell på Stand Dyrskun .jpg

Harald Olsen