Beste studentbedrift

Beste studentbedrift

Ungt Entreprenørskap i Vestfold og Telemark arrangerte i samarbeid med Industriuka i Grenland studentmesterskap for beste studentbedrift på Kjølnes. Det var 28 spente bedrifter som ventet på juryens dom. Det ble Sol Konsult SB fra Campus Porsgrunn som tok tittelen som beste studentbedrift og som sammen med mange andre skal til NM.

Det var god stemning og mye nerver da studentbedriftene på to minutter skulle vise fram hva de ville selge inn til juryen. De fleste greide seg strålende,  selv om noen slet litt med både teknikken og det å holde seg innenfor de tildelte to minuttene.

Det ble kåret vinnere innenfor mange kategorier men den gjeveste prisen stakk Sol Konsult SB fra Campus Porsgrunn av med som årets beste studentbedrift.

NM finalistene i studentbedrift.jpg

Vegg i vegg med studentene hadde alle utstillerne på Industriuka sine stander. På standen til Industri Energi traff vi noen blide ansatte sammen med fylkespolitiker Mette Kalve som imponerte med sitt golfspill. Hun fikk flotte premier fra forbundet og skulle hjem å vise bilde av at hun puttet tre baller på rad i hullet.

Standen til Industri og Energi på industriuka.jpg

Harald Olsen