Representantskap i FO Vestfold og Telemark

Representantskap i FO Vestfold og Telemark

Et godt besøkt representantskap i Fellesorganisasjonen (FO) hadde invitert både forbundet sentralt, LO og politikere på rød-grønn side for å svare på 10 utfordringer som angikk FO sine medlemmer. Den store overraskelsen på slutten av dagen var da LO-leder Peggy Hessen Følsvik kom og holdt en hilsning til deltakerne. FO feirer 30 år som eget forbund i år.

Det ble ikke de store bølgene i debatten etter innledningene fordi de fleste politikerne var enige i de ti punktene som FO hadde utfordret dem på. Det punktet det spriket mest på var om man skulle lovfeste retten til miljøterapeuter i skolen.

Ap og Sp var tydelige på at det ikke var en god ide å lovfeste noe man ikke kunne oppfylle i praksis, selv om ingen var imot at det var behov for flere miljøarbeidere med fagkompetanse i skolen. Rødt var det partiet som gikk lengst i å love en lovfesting av miljøarbeidere.

Dagens høydepunkt ble for mange da LO-leder Peggy Hessen Følsvik kom på visitt utenom programmet. Hun holdt en kort hilsningstale til jubilanten og viste til at FO var det forbundet som hadde den største prosentvise økning av alle forbundene den siste tiden. Forbundet er større enn noen gang i historien.

Peggy og arbeidsutvalget i FO regionalt.jpg

Peggy sammen med arbeidsutvalget i FO Vestfold og Telemark.

Peggy på rep.skap LO regionalt (2).jpg

Medlemmene i FO satte stor pris på å få besøk av LO-lederen Peggy.

Harald Olsen

Regionnestleder