Årsmøtet i LO i Øvre Telemark avholdt

Årsmøtet i LO i Øvre Telemark avholdt

Tirsdag 21. mars ble årsmøtet i LO i Øvre Telemark avhold på Bø hotell. En innholdsrik årsberetning ble behandlet, samt handlingsplan, bevilgninger og forslag. Les mer.

Året 2022 var et tilnærmet normalår for lokalorganisasjonen for de 10 kommunene i LO i Øvre Telemark. De arrangerte 1. mai på Notodden og støttet opp om arrangementene på Ulefoss og i Midt-Telemark. Endelig kunne man i 2022 igjen invitere til Bluesfrokost i forbindelse Notodden bluesfestival. Styret deltok på Pride-arrangementet på Notodden og støttet om BØgde-prid i Bø. Den tradisjonelle julelunsjen ble igjen avhold på LO-senteret i fjor.

Lokalorganisasjonen er aktivt med i LOs regionråd, regionkonferanser og ellers ander LO aktiviteter som LOs julepatrulje og LOs stand på Dyrskun.

Forslag om fagforeningens pris, fagligpolitisk samarbeid med flere partier og i flere kommuner ble også diskutert, samt at årsmøtet vedtok at de ikke flytter ut av dagens LO-senter på Notodden.

Regionkontoret deltok på årsmøtet og snakket kort om LOs Sommerpatrulje, valgkamp, Lokalorganisasjonenes år og hva som rører seg i fylket. LO Vestfold og Telemark ønsker å være et serviceorgan for lokalorganisasjonene våre og vi vil bli invitert ut på aktivitet.

Fra regionkontoret møtte LOs ungdomssekretær Martine Øverland og organisasjonsmedarbeider Ole-Henrik Olsen.

LO Vestfold og Telemark ønsker det nye styret lykke til med det viktige arbeidet de gjør.

Ole-Henrik Olsen

Organisasjonsmedarbeider