Årsmøter i AUF i Vestfold og AUF i Telemark

Ungdomssekretærer Jonas Sahlin og Eivind Yrjan Stamnes med fylkesleder i AUF i Telemark, Mari Grong

Årsmøter i AUF i Vestfold og AUF i Telemark

AUF i Vestfold avholdt sitt årsmøte 17. og 18. februar. AUF i Telemark avholdt sitt årsmøte 24. og 25. februar. LOs ungdomssekretærer var tilstede på begge årsmøtene og hilste fra LO.

Etter fylkesdeling mellom Vestfold og Telemark gjennoppsto AUF i Vestfold og AUF i Telemark på senåret 2023. Gjennom to helger i februar avholdte de nye (og gamle) fylkeslagene årsmøter, med hilsningstaler fra LOs ungdomssekretærer.

AUF i Vestfold arrangerte sitt fylkesårsmøte på Fylkeshuset i Tønsberg, 17. og 18 februar, og ungdomssekretær Eivind Yrjan Stamnes holdt en hilsningstale. Under årsmøtet ble det også signert en samarbeidsavtale mellom AUF i Vestfold og LO Vestfold og Telemark, basert på den sentrale samarbeidsavtalen mellom LO og AUF.

AUF i Telemark arrangerte sitt fylkesårsmøte på Telemarkshuset i Skien, 24. og 25. februar, der ungdomssekretær Jonas Sahlin holdt sin aller første hilsningstale for fylkesårsmøtet. AUF i Telemark skal signere en samarbeidsavtale med LO Vestfold og Telemark senere i vår.

Begge fremhevet viktigheten av et godt faglig-politisk samarbeid mellom LO og AUF, og vi ser fram til masse godt samarbeid med de nye fylkesstyrene som ble valgt på årsmøtene.

Vi gratulerer alle valgte og særlig Karl-Henrik Trandem og Mari Grong som fylkesledere i AUF i Vestfold og AUF i Telemark!

Eivind Yrjan Stamnes

Faglig ungdomssekretær