Arendalsuka

Arendalsuka 2021

I forbindelse med Arendalsuka skal LO Vestfold og Telemark arrangere debatt om matindustrien på Hjertnes Kulturhus i Sandefjord torsdag 19. august kl 17. Debatten blir ledet av tidligere forbundsleder i NNN Jan Egil Pedersen. Her deltar bondeorganisasjonene, Nortura og partiene på venstresiden.

I forbindelse med at LO skal ha en egen industridag torsdag 19. august under Arendalsuka arrangerer LO Vestfold og Telemark en egen debatt på Hjertnes Kulturhus i Sandefjord fra kl 17.

Her vil kvelden starte med en debatt om matindustrien i fylket vårt.  Bondeorganisasjonene og deler av industrien vil utfordre de rød-grønne partiene på venstresiden (Ap,SV,Sp, Rødt og MDG) om hva de mener må til for å bevare denne industrien og videreutvikle den. Debatten vil bli ledet av tidligere forbundsleder i NNN Jan Egil Pedersen.

Etter debatten vil det bli overført sendinger fra LO sitt program fra Arendalsuka hvor temet er industripolitikk. Her vil det bli regionale innslag blant annet fra vårt fylke og landet rundt.

Kvelden avsluttes med overføring av en konsert og det vil bli anledning til å bestille mat og drikke underveis. Det vil komme mer detaljert program senere når vi vet hvem som kommer fra de ulike organisasjonene.