Yngveteatere

Yngve teater - Premiere 17. september, sikre deg billetter i dag.

Det har lenge vært kjent at Dennis Storhøi har tittelrollen i forestillingen om Yngve Hågensen, som spilles åtte steder i Viken i september. Nå er vi kjempestolte over å presentere ny skuespiller i rollen som Gro Harlem Brundtland!

I sin karriere hadde Yngve friske diskusjoner med både opposisjonspolitikere og sittende regjering. Nå er det klart at Anette Hoff vil spille rollen som Gro Harlem Brundtland i forestillingen.

Hun er en kjær skuespiller for det norske folk gjennom sin mangeårige deltakelse i Hotel Cæsar hvor hun ble tildelt Gullruten i 2010.

I tillegg til en rekke roller på teaterscenen har hun også bred erfaring fra både film og tv-serier. I øvrige roller på scenen finner vi Alexander Hermansen, Frank Skovrand, Terje Brevik, Ole-J. Lindberg, Sunniva Berg, Dag Sørlie og ensemble. Originalmusikk er ved Svein Gundersen og regi ved Ole-Hermann Gudim Lundberg. Arrangør er Yngveteater som består av åtte ulike organisasjoner innen arbeiderbevegelsen i Østfold.

Halden, Fredrikshald Teater
LØRDAG 17. SEPTEMBER KL 19.00

Oslo Kongressenter (Folkets Hus)
MANDAG 19. SEPTEMBER KL 19.00