Første møte i Yrkesopplæringsnemnda i Østfold

Anne Otterbekk (Fagforbundet),Tone Karina Ingesen (Fellesforbundet) og Ulf Lervik ble valgt til å representere LO i Yrkesopplæringsnemnda.

Første møte i Yrkesopplæringsnemnda i Østfold

Yrkesopplæringsnemnda for "nye" Østfold har hatt sitt første møte der de bl.a. valgte leder og var tydelige i sitt vedtak om å styrke yrkesfagene og ikke legge ned Restaurant- og matfag i Halden.

På onsdag 13/12 ble første møte i Yrkesopplæringsnemnda i "nye" Østfold holdt, der bl.a. behandlingen av saken om opplæringstilbudet i Østfold 2024 - 2025 ble behandlet. Yrkesopplæringsnemnda vedtok bl.a. at Restaurant- og matfag på Halden VGS ikke bør legges ned, samt at det bør opprettes en Vg2 Treteknikk på Mysen VGS.

5F9EA8C4-023C-430A-A94E-D95849DFA4BF.jpg
Nyvalgt Nestleder Jon-Vidar Knold og Leder Ulf Lervik

LOs Regionleder i Østfold Ulf Lervik valgt som leder og NHOs rådgiver Jon-Vidar Knold er valgt som nestleder, samt at leder og nestleder bytter plass etter 2 år.

Sammen med Ulf Lervik er også Fagforbundets leder i Østfold Anne Otterbekk og faglig sekretær i Fellesforbundet Tone Karina Ingesen valgt til å representere LO i Yrkesopplæringsnemnda.

Her kan du se protokollen fra møte i Yrkesopplæringsnemnda.