En seier for Østfold

Sindre Martinsen-Evje blir Fylkesordfører i nye Østfold

En seier for Østfold

Vi gratulerer Sindre Martinsen-Evje og de rødgrønne partiene i Østfold med en avtale som sikrer ett rødgrønt styre av nye Østfold fylkeskommune.

Det er en seier for nye Østfold at det er nettopp de partiene som hele tiden har kjempet for og heiet på Østfold, som nå skal styre fylkeskommunen.

Vi er glade for at posisjonen skal tilrettelegge for ett godt samarbeid med de ansattes organisasjoner og ikke stykke opp og privatisere fylkeskommunens oppgaver.

Det er også en seier for arbeids- og næringslivet at det skal jobbes for en Østfold-modell for offentlige innkjøp som skal bekjempe sosial dumping og arbeidslivskriminalitet. Samt at fylkeskommunen vil samarbeide med arbeidslivets parter om å sikre seriøse arbeidsforhold og en god arbeids- og næringsutvikling i hele fylket.

I tillegg er vi glade for at elevene i videregående opplæring skal sikres gratis skole PC og gratis skole mat, samt at frafall skal bekjempes og elevene sikres retten til å kunne gå på sin nærmeste skole.

Vi ser frem til ett godt samarbeid med nye Østfold fylkeskommune.

Ulf Lervik

LOs regionleder i Østfold