LO-UKA I TRØNDELAG 2023

LO-uka i Trøndelag 2023

Forbunda i Trøndelag møtes denne uka på Stjørdal til felles og forbundsvise samlinger i tre dager. Spennende innledninger med variert innhold!

LO-uka arrangeres tredje år på rad. I alt er om lag 160 deltakere fra 6 ulike forbund samlet til både felles innslag og forbundsvise samlinger. Her fyller forbunda tiden med faglig innhold rettet mot egne områder som er aktuelle.

Første dag har vi hatt besøk fra både regjering og LOs ledelse, i tillegg til at deltakende forbund har hatt en kort presentasjon av seg selv. Fra regjeringen stilte næringsminister Jan Christian Vestre – til stor begeistring og engasjement både fra ham og salen.

Deretter fikk salen en kort oppdatering på ståa i LO fra Steinar Krogstad, som snakket om organisasjonsgraden og rekruttering, hvor viktig det er at LO er opptatt av medlemstilvekst i flere sektorer.

Ut over forbundsvise samlinger blir det videre ut over i uka innledninger om viktigheten av et godt arbeidsliv og sammenhengen med god helse, både psykisk og fysisk. Vi får besøk av innledere fra HUNT forskningssenter og St. Olavs hospital. Så vil det bli et interessant foredrag om hvordan vi har det i Norge av Harald Eia. Selvfølgelig står LOfavør og SMN på programmet, her vil bankens relasjonsteam innlede over fordeler og tilbud som er relevante for tiden vi er inne i.

I tillegg er det tid til sosiale møter over en god matbit, og med underholdning fra lokale krefter. Vi gleder oss over gode dager på Stjørdal!