Årets lærebedrift 2023

Årets lærebedrift 2023

Regionleder Kari sitter som leder i Yrkesopplæringsnemnda i Møre og Romsdal, og fikk i den forbindelsen æren av å gi ut prisen for årets lærebedrift 2023 til Christie Opsahl på vegne av Yrkesopplæringsnemnda og Møre og Romsdal Fylkeskommune

Det ble nominert 15 bedrifter til denne prisen, med god spredning i både fag og geografi. Og det var Yrkesopplæringsnemnda som var jury for å finne den beste kandidaten

Christie Opsahl som får prisen, er et godt eksempel på noen som har tatt et langsiktig samfunnsansvar. Bedriften har tatt inn lærlinger siden 1996, og drevet godt og systematisk arbeid med å utdanne fagarbeidere siden. De runder snart 100 gjennomførte læringsløp.

Yrkesopplæringsnemnda la særlig vekt på Christie & Opsahl sin evne til å arbeide med inkludering og tilrettelegging for et godt lærings- og arbeidsmiljø, at de tar samfunnsansvaret på alvor og i høy grad satser på lærlinger.

«I Møre og Romsdal står yrkesfag veldig sterkt, langt over 60 % velger nå yrkesfaglig utdanning. Det er jo veldig bra for rekrutteringen til disse fagene, men det setter også krav til at bransjene tilbyr gode læreplasser og er med på å utdanne fremtidens fagarbeidere. Det gjør Christie Opsahl, og er derfor en verdig vinner av denne prisen»  sier leder i Yrkesopplæringsnemnda, Kari Hoset Ansnes

Vi gratulerer Christe Opsahl med prisen!

IMG_6243.jpg

Det synlige beviset på at årets lærebedrift i 2023 er Christie Opsahl A.S

imagexdza.png
Daglig leder Andreas Andenæs fra Christie Opsahl spretter kaken fra Møre og Romsdal Fylkeskommune, mens daglig leder i opplæringskontoret Fredrik Klock venter ved siden av.