Sparebank 1 SR Bank i nye lokaler i Arendal

Sparebank 1 SR Bank har åpnet nytt kontor i Arendal

Lett tilgjengelig på Torvet 10 i 1.etasje, finner du finansielle rådgivere i nye, freshe lokaler.

Jan Gordon Tobiassen, banksjef i Sparebank 1 SR Bank, forteller at det å åpne et kontor i Arendal har ligget i kortene lenge, og at han en god stund har jobbet aktivt for å få på plass det nyåpnede kontoret. Det er det flere grunner til.

En by i vekst

– Som Sørlandets nest største by, og en by i vekst og utvikling, er Arendal strategisk viktig for vår vekst langs Sørlandsstripa. Med etableringen av batterifabrikken, Morrow Batteries, vil behovet for nye boliger estimert dobles fra dagens 250, til 500 nye boliger hvert år, de neste 8-10 årene. Vi regner at et årsverk i industri generer to til tre årsverk i tjeneste, så synergieffektene kan bli store på både nye næringer og vekst i antall innbyggere. Vi ønsker å være med å finansiere utviklingen i byen, og med et så stort behov for vekst i boliger, så vil en bank som oss være viktig for byen, forteller Tobiassen.

Det er altså helt essensielt at banken har en tilstedeværelse i Arendal, ifølge banksjefen.

Er takknemlig for LO-medlemmene

At Arendal er en gammel industriby, med tradisjonelt mange LO-medlemmer, trekker Tobiassen frem som en annen viktig faktor for etableringen i «byen med de tvende fyr».

– Vi ønsker å komme nærmere LO-medlemmene som bor i og rundt Arendalsregionen. Ekstra gøy er det jo at vi kunne etablere oss i 1. etasje av LO sitt gamle hovedkontor på torvet i Arendal, sier banksjefen smilende.

Og kundeforholdet merkes allerede fra dag en.

– VI har merket godt vekst på LO-medlemmer etter at vi etablerte kontoret. Tilbakemeldingen er at vi oppleves som «LO-banken» for mange av medlemmene. LO er også en av de viktigste kildene våre for at vekst i byen er mulig. Derfor ønsker vi god dialog med de ulike forbund, tillitsvalgte og medlemmer i og rundt Arendalsregionen, avslutter banksjefen, med en liten oppfordring om å stikke innom de nye lokalene og benytte seg av de dyktige, finansielle rådgiverne som er på plass i 1. etasje på Torvet 10.