LO Kultur samarbeidsprosjekter

LO Kultur samarbeidsprosjekter

Sulis 1907

I 2022 inngikk LO et samarbeid med Storyline Nor som etter 12 års planlegging har produsert filmen «Sulis 1907» som tar for seg en mørk, men viktig del av norsk arbeiderhistorie. Filmen har premiere i oktober 2023.

Les mer om filmen og bestill billetter her.

Kulturtalen 2023

I februar 2023 arrangerte LO Kultur i samarbeid med Spekter den første utgaven av «Kulturtalen» der Kulturministeren inviteres til å trekke lange linjer, visjoner og prioriteringer for kulturfeltet og vi inviterer til samtale og debatt om viktige kulturpolitiske tema. Tema i 2023 var ytringsfrihet.

Se programmet for Kulturtalen her.

Notodden Blues Festival

Notodden Blues Festival er Norges største bluesfestival, og viden kjent som «Europas beste bluesopplevelse». LO og Notodden bluesfestival har en lang historie som samarbeidspartnere. Det startet i 2002 og siden 2011 har samarbeidet vært kanalisert via foreningen «Somliga går med trasiga skor».

«Somliga går med trasiga skor» samler inn penger fra forbund og fagforeninger som et bidrag til festivalen og gjennomføring av solidaritetskonserten som er et gratis tilbud søndagen på festivalen. De samler inn penger til Norsk Folkehjelp via salg av t-skjorter og innsamlingsaksjon, og i tillegg til gratis avslutningskonsert festivalsøndagen bidrar de til gratis konserter med bl.a. fengselsband på fast samlingssted under festivalen og de bemanner stand med informasjon om LO, LO-forbund og Norsk Folkehjelp.

Notodden bluesfestival arrangeres 3. til 6. august 2023. Solidaritetskonserten søndag 6. august er åpent for alle og i 2023 er det Jonas Fjeld med band som avslutter årets festival, som feirer 35-års jubileum i år.

Les mer på Notodden Blues Festival sin nettside.

Somliga går med trasiga skor på Facebook.