Tillitsvaldspanelet: Kompetanse, teknologi og heimekontor i fokus

Gå til hovedinnhold Gå til navigasjon
To kursdeltakere hilser på hverandre under et kurs på Sørmarka.
LO/Øyvind Haugerud Berre 23 prosent av dei tillitsvalde oppgir at det har vore gjennomført kartlegging av kompetanse i verksemda dei siste fem åra.

Tillitsvaldspanelet: Kompetanse, teknologi og heimekontor i fokus

Fafo har publisert årets rapport frå LOs tillitsvaldspanel, og resultata gir eit breitt innblikk i erfaringar og vurderingar frå arbeidslivet i 2024.

Tillitsvalgtspanel

Rapporten byggjer på to spørjeundersøkingar gjennomførte blant rundt 4700 tillitsvalde i LO-forbunda. Tema spenner frå kompetanseutvikling og ny teknologi til heimekontor, bonuslønn og involvering i HMS-arbeid.

Kompetanseutvikling framleis ei utfordring

Kompetanseutvikling er eit sentralt tema i rapporten. Berre 23 prosent av dei tillitsvalde oppgir at det har vore gjennomført kartlegging av kompetanse i verksemda dei siste fem åra. Samstundes viser svara at interessa blant tilsette er stor – heile 70 prosent av dei tillitsvalde rapporterer stor interesse for kursopplæring på arbeidsplassen.

Manglande tid og støtte frå arbeidsgivar blir trekt fram som dei største hindringane for kompetanseutvikling.

Ny teknologi endrar arbeidslivet

58 prosent av dei tillitsvalde oppgir at ny teknologi har ført til nye måtar å arbeide på. Samstundes meiner berre 30 prosent at dei har tilstrekkeleg kompetanse til å delta i drøftingar om teknologiske endringar. Kunstig intelligens og digitalisering pregar utviklinga, og behovet for etter- og vidareutdanning aukar.

Heimekontor – fleksibilitet og utfordringar

Bruken av heimekontor har stabilisert seg etter pandemien. 21 prosent av dei tillitsvalde seier at alle eller dei fleste tilsette har moglegheit til å arbeide heimanfrå. Fleksibilitet og betre balanse mellom jobb og privatliv er dei viktigaste årsakene til at tilsette ønskjer heimekontor.

Samstundes peikar mange på utfordringar: 70 prosent meiner at heimekontor kan føre til dårlegare kommunikasjon og informasjonsflyt, og 57 prosent ser utfordringar for arbeidsmiljøet når nokre arbeider heime og andre er fysisk til stades.

Bedriftshelsetenesta – viktig ressurs, men avgrensa involvering

80 prosent av dei tillitsvalde oppgir at verksemda deira er tilknytt ei bedriftshelseteneste, og 97 prosent har verneombod. Likevel viser rapporten at tillitsvaldes involvering i bedriftshelsetenesta sitt arbeid er avgrensa. Berre 39 prosent har tilgang til årsrapporten, og under halvparten oppgir at dei kan kontakte fagpersonar som bedriftslege eller ergoterapeut utan godkjenning frå arbeidsgivar.

Når det gjeld medverknad i kartleggingar og risikovurderingar, svarer mellom 53 og 62 prosent at dei blir involverte – avhengig av type arbeidsmiljø. Men berre 17 prosent har vore med på å utforme kontraktar med bedriftshelsetenesta, og 19 prosent har delteke i val av leverandør. Det er særleg i større verksemder og i privat vareproduksjon at involveringa er høgast.

LOs rolle og samfunnsansvar

Tillitsvalde er tydelege på at LO bør ta eit breitt samfunnsansvar. Heile 73 prosent meiner dette er svært viktig. Det er òg brei støtte til LOs internasjonale arbeid og samarbeid med fagrørsler i andre land.

LO-Aktuelt – nyttig verktøy for tillitsvalde

LO-Aktuelt blir opplevd som nyttig av 68 prosent av dei tillitsvalde. Fleirtalet ønskjer meir nyttestoff og erfaringar frå andre tillitsvalde. Lesarvanane viser at nett og nyheitsbrev er populære kanalar, men papirformatet har framleis ei lojal lesargruppe.

Kontakt