Velkommen
Bilde av kontaktperson

Vi ønsker å legge forholdene best mulig til rette for dere som skal utføre en viktig jobb under LO-kongressen. Ta kontakt med en av oss i LOs informasjons- og rådgivningsavdeling hvis dere har ønsker, behov eller spørsmål. Vi setter pris på tilbakemeldinger, både positive og negative. Vi håper dere får noen hyggelige og spennende dager sammen med oss.

Trond Gram,
Informasjonsjef LO

Viktig informasjon

Akkreditering

For akkreditering til LO-kongressen ta kontakt med informasjonsskranken eller pressesenteret i Torgutsikten eller meld deg på via påmeldingsskjema.

Kontakter:

Trine Holden: 924 27 670

Hanne A. Thun: 971 92 151

Pressesenter

Pressen har oppholds- og arbeidsrom i pressesenteret (Torgutsikten). Her vil det være enkel matservering. Inne i salen er det avsatt et begrenset antall plasser til pressen. I pressesenteret vil alle dokumenter, forslag og lignende ble lagt ut.

TV-produksjon som kan tappes

Kongressen vil bli sendt direkte på våre nettsider. Det vil være flerkameraproduksjon som Abaton har ansvaret for. Mediene kan fritt tappe sendingen. Dersom lokale TV-stasjoner eller andre ønsker TV-bilder av innlegg til delegater eller lignende, vil det være mulig å få dette kostnadsfritt. TV-teamet vil både ha fotograf og redigerer tilgjengelig. Lagring og videredistribusjon krever egne avtaler.

Kontaktperson:

Jon Barrios
Technical Manager / CO-founder
Easymeet | Defining Digital Democracy
+46708720682

jon@easymeet.se

Sikkerhetskontroll

I henhold til sikkerhetsbestemmelsene blir det bare adgang til Kongressen gjennom hovedoppgangen fra foajeen i 1. etasje. Adgangskortet må alltid benyttes og være synlig inne på kongressområdet.

Plasser for pressen

Det er avsatt egne plasser til pressen i kongressalen. Disse er merket med presse.

Intervjuer i kongressalen

På grunn av støynivået er det ikke tillatt å gjøre intervjuer inne i kongressalen mens forhandlingene pågår, unntatt i området bak salen utpekt til dette formål.

Lesetilgang til møtesystemet for gjester

Gjester/presse kan koble seg til nettet fra egen enhet. For å få lesetilgang til møtebehandlingssystemet må du be om brukernavn og passord til dette i informasjonsskranken/pressesenteret. Her kan du også få en brukermanual.

Logg inn på Easymeet:

1. Koble deg til internett
  2. Naviger til https://meeting.easymeet.se/lonorge/
  3. Logg inn med brukernavn og passord

Det vil også være mulig å låne iPad for gjester/presse. Gjester vil kunne låne iPad i informasjonsskranken og presse kan få låne i pressesenteret.

Fotografering og teknisk utstyr

Kongressenteret står for lyssetting av åpningsprogrammet. Billedmedier får ikke sette opp eget lys under denne delen av møtet, og det er ikke anledning til å bruke blitz. Fotografer må sitte på gulvet under åpningen.

Vi ber om at følgende overholdes for best mulig produksjon og sluttresultat:

• Det er ikke tillatt å fotografere under minnetalen.
  • Det er ikke tillatt å fotografere fra svenen eller rett bak talerstolen
  • Det er ikke anledning til å oppholde seg ved talerstplen med håndmikrofon eller montere mikrofoner foran eller på talerstolen.
  • Det er heller ikke anledning til å bevege seg med kamera mellom benkeradene i kongressalen, kun på siden av og i midtfeltet mellom benkeradene.

Pressekonferanser

Pressekonferanser vil bli holdt i Sal D og kunngjort på vår internettside og kongressapp.

Annet

Pressekontakter

Trond Gram 996 18 169
Ragnhild A. Jacobsen 930 29 650
Geir Solaas Moen 917 04 473
Linda Reinholdtsen 922 96 307
Anders Horn 916 36 694
Bjørn Erik Dahl 971 96 754
Oda Lovuise Toven 984 95 776

Trine K. Holden 924 27 670
Hanne A. Thun 971 92 151
Vakttelefon 23 06 18 00

Mobilbruk

Det er ikke tillatt å ringe med mobiltelefon inne i kongressalen. Telefoner skal være satt til lydløs og under åpningsprogrammet skal telefonen være avslått eller i flymodus.

SMS-varsling

SMS-varsel ved viktige begivenheter, slik som hovedtaler og pressekonferanser.

Sosiale medier

De viktigste begivenhetene vil bli lagt ut på LOs sider på sosiale medier:

På sosiale medier anbefaler vi å bruke emneknaggen #lokongress

Tilgang til internett fra medbrakt PC/lesebrett

Folkets Hus har åpent trådløst nettverk.

Oslo Kongressenter alternativt:

Nettverksnavn: RJ-GUEST

Passord: Kongress2020

Påmelding presse

Journalister, kommentatorer og redaktører inviteres herved til å følge LOs 35. ordinære kongress 30. mai–3. juni. For å kunne yte best mulig service og ivareta sikkerheten både før og under kongressen, ber vi om at dere foretar påmelding så raskt som mulig. Også fotografer og teknikere må være påmeldt på forhånd.

Påmelding presse

Samtykke