Innhold kommer

Den norske boligdrømmen

Velkommen til boligpolitisk seminar

Er boligmarkedet blitt en ulikhetsmaskin? Hvilke konsekvenser har utviklingen i boligpolitikken skapt? Og hvilke grep og virkemidler kan vi ta i bruk for å snu den uheldige utviklingen? Sammen med tankesmien Agenda har vi invitert en rekke dyktige gjester og fagfolk til å belyse ulike aspekter som påvirker boligsituasjonen rundt om i landet.

Vil du lære mer om hvilke effekter boligsituasjonen har på den politiske debatten, for enkeltmennesker og samfunnet som helhet? Bli med!

Du kan stille spørsmål til eksperter underveis i sendingen og stemme frem spørsmål du ønsker svar på.

Velkommen til boligseminar

Boligpoesi med kunstnerne Hanna Asefaw og Vjolla Emiri.

Hilsen fra LO-leder Peggy Hessen Følsvik

Bolig på pensum

NRKs økonomikommentator, Cecilie Langum Becker, hjelper oss å forstå boligmarkedet.

Ekspertpanel: Bolig og samfunn

Hva er de største samfunnsutfordringene ved boligmarkedet? Gro Sandskjær Hanssen, forsker ved OsloMet,Hannah Gitmark, nesteleder i Agenda, Hanne Beth Takvam Borge, rådgiver i Forbrukerrådet.

Pause

Strekk på beina og ta en kaffe.

Ekspertpanel: Bolig og økonomien

Hvordan henger boligpolitikk og samfunnsøkonomi sammen? Erling Rød Larsen, professor og leder ved Nasjonalt senter for boligmarkedsforskning, Housing Lab Kari Due-Andresen, sjeføkonom i Akershus Eiendom Erling Eide Bø, forsker ved Statistisk Sentralbyrå.

Boligpolitikk i by og bygd

Boligutfordringer opptar folk over hele landet, på ulikt vis. LO tar deg med på en roadtrip fra Oslo i sør til Steigen i nord.

En boligpolitikk for hele landet

Kommentarer og oppsummering . Siri Holmboe Høibo, leder for Innovative byer og lokalsamfunn i DOGA. Kristin Sæther, LO-sekretær og leder for LOs boligpolitiske utvalg

Slutt