Landsorganisasjonen i Norge

Fagopplæring

Fremtidens yrkesfag

I forbindelse med Yrkesfagenes år 2018 arrangerer regjeringen i samarbeid med WorldSkills Norway utstillingen og seminar “Fremtidens yrkesfag” på Teknisk Museum i Oslo. - Dette er et supert initiativ og jeg gleder meg stort til å se utstillingen, sier Roger H. Heimli, LOs andre nestleder og nestleder i WorldSkills Norway.

Publisert 10.08.18, endret05.07.18 Av: LO - Informasjons- og rådgivningsavdelingen

Statsminister Erna Solberg vil åpne utstillingen 31. august kl. 1130, og kunnskapsminister Jan Tore Sanner vil åpne seminaret "Fremtidens yrkesfag".

Hver helg vil representanter for bransjer og fagforbund være til stede og organisere forskjellige aktiviteter for de besøkende.

- Det er mange foreldre og foresatte som besøker museet i helgene. Vi både håper og tror at dette er en fin måte å vise fram hvilke fantsatsike muligheter som ligger i å velge en yrkesfaglig utdanning, sier Hemli.

Utstillingen vil stå på Teknisk Museum i to uker, dvs. tre helger fra 31. august til og med 16. september.

Seminaret "Fremtidens yrkesfag" arrangeres samme dag 31. august fra kl 9. til kl 12. Her vil toppledere, tillitsvalgte og lærlinger fra forskjellige bedrifter bidra med innlegg. Marco Elsafadi er møteleder og vil også lede en samtale i sofaen mellom lærebedrifter og lærlinger. Seminaret har begrenset med plass.

Påmelding og mer informasjon om seminaret

Flere aktuelle saker

Se alle artikler