Landsorganisasjonen i Norge

Klimatiltak

Frokostmøte om Arbeidslivets klimauke

Veien til et bedre klima starter i arbeidslivet! Mandag 15. januar inviterer LO, NHO, KS, Unio, YS, Virke og Akademikerne til kick-off frokostmøte for kampanjen Arbeidslivets klimauke.

Publisert 10.01.18, endret18.12.17 Av: LO - Informasjons- og rådgivningsavdelingen

Tid: Mandag 15. januar, kl. 08.00-09.45.
Sted: Kulturhuset i Oslo.

Du kan følge møtet direkte på Facebook

Velkommen til alle ledere, tillitsvalgte, ansatte og alle som er opptatt av å skape grønnere arbeidsplasser gjennom samarbeid og dialog!

Veien til et bedre klima starter i arbeidslivet, og vi som jobber der har ansvar for å finne de gode løsningene sammen. Oppfordringen fra NHO, LO, KS, Unio, YS, Virke, Akademikerne er derfor; Snakk om hva vi kan gjøre for klima på jobben!

Det grønne skiftet må skje på jobben

Arbeidslivets organisasjoner ønsker å gjøre det lettere for virksomheter å jobbe med miljø- og klimatiltak. Derfor inviterer vi virksomheter til å bli med på Arbeidslivets klimauke. Store og små virksomheter oppfordres til å bruke nettopp denne uken fra 15.- 21.januar til å snakke om klima på jobben, hvilke tiltak som kan settes i gang, og gjennom samarbeid sette i gang det grønne skiftet på jobben. På nettsiden www.arbeidslivetsklimauke.no har vi samlet konkrete tips om hvordan man kan arbeide for å bli en mer miljø- og klimavennlig virksomhet.

Påmelding til forkostmøtet!

Program:

Møteleder og konferansier - Bård Vegar Solhjell

8.30   Klima- og miljøminister Vidar Helgesen – Grønn konkurransekraft starter i Arbeidslivet (tbc)

8.45  Presentasjon av kampanjen og undersøkelsen -  Camilla Gramstad (Virke) prosjektleder

8.55  Maren Esmark, Naturvernforbundet – Har arbeidslivet fulgt med i timen?

9.00  Dialog mellom lederne i de 7 organisasjonene

9.20   Gode eksempler fra virksomheter – slik får vi til klimaarbeidet, ved Steffen Handal (Utdanningsforbundet) og Trond Farstad (Clas Ohlson Storo)

9.45  Slutt

Flere aktuelle saker