Transport og Fellesforbundet slår seg sammen

Salen under avstemming og sammenslåing
Et overveldende flertall sa i dag ja til sammenslåing mellom Transport og Fellesforbundet. Foto: Hans-Christian Gabrielsen

Transport og Fellesforbundet slår seg sammen

- I dag har Norsk Transportarbeiderforbund vedtatt sammenslåing med Fellesforbundet. Det er to viktige forbund i LO-familien som nå slår seg sammen, og med det får en enda sterkere stemme for et trygt og anstendig arbeidsliv. Lykke til som ny og enda større organisasjon i privat sektor, gratulerer LO-leder Hans-Christian Gabrielsen.

Norsk Transportarbeiderforbunds ekstraordinære landsmøte sa i dag ja til sammenslåing med Fellesforbundet. Fra og med 1. juni vil dermed 20 000 transportarbeidere bli medlemmer i Fellesforbundet.

Størst i privat sektor

Norsk Transportarbeiderforbund (NTF) har i dag ca. 20 000 medlemmer innenfor transportsektoren, blant annet buss-, taxi- og godssjåfører, lager-/terminal- og havnearbeidere og avisbud.

Etter sammenslåingen vil Fellesforbundet ha en medlemsmasse på ca. 160 000 medlemmer, og er LOs største forbund i privat sektor.

Les mer på Fellesforbundets nettsider!