SAMAK-konferanse

Foto: Erlend Angelo/LO

Norden etter COVID19 – Hvor vil vi?

Verden ser til Norden, mer enn noen gang. Den nordiske modellen har levert igjen, og vi er på vei ut av pandemien. Sosialdemokratiet har utviklet velferden i de nordiske landene, men heller ikke Norden blir den samme. På nytt må vi se fremover.

Tankesmia Agenda har samlet  ledelsen i det nordiske sosialdemokratiet til en samtale om Nordens vei videre. Hva skal til for å sikre trygghet, beredskap, arbeidsplasser, klima og likestilling fram mot 2030? Krever 2020-tallet en tøffere kamp mot stadig økende ulikhet, i stedet for å la de rikeste trekke til seg stadig mer penger og makt?

Følg møtet direkte på nett fra kl. 09.00 den 1. juni

En tydeligere sosialdemokratisk politikk kan bli mulig, men bare hvis velgerne vil. De neste 15 månedene står vi overfor valg i alle de fem nordiske landene. Hva er de sosialdemokratiske toppledernes oppskrift på økt oppslutning, post COVID19?

• Stefan Löfven, statsminister og partileder Socialdemokraterna, Sverige
  • Peter Hummelgaard, arbeids- og likestillingsminister, Danmark
  • Logi Már Einarsson, partileder Samfylkingin, Island
  • Antton Rönnholm, partisekretær i Finlands sosialdemokratiske parti
  • Peggy Hessen Følsvik, leder LO, Norge
  • Jonas Gahr Støre, partileder Arbeiderpartiet, Norge

Moderator: Trygve Svensson, leder av Tankesmien Agenda.

SAMAK er samarbeidet mellom sosialdemokratiske partier og fagbevegelsen i Norden. Arrangementet skjer i samarbeid med Cevea,  Tankesmedjan Tiden og Friedrich Ebert Stiftung Nordics.

Arrangementet strømmes direkte på Facebook-siden til Tankesmien Agenda.